Празднование
История
Как свидетельствуют старинные летописи и древнерусская «Повесть о Луке Колочском», чудотворная Колочская икона Божией Матери явилась в 1413 году в вотчине князя Андрея Димитриевича, внука Иванова, правнука Иванова и праправнука Даниила Московского, в 15-ти верстах от города Можайска, в местечке Колоча Смоленской губернии.
Крестьянин этого селения по имени Лука обрел и с благоговением перенес святой образ в свой дом, в котором в то время находился некий расслабленный больной. Услышав о чудесном явлении иконы Пресвятой Богородицы, болящий с верою приложился к иконе и получил полное исцеление.
Об этом чудесном исцелении стало известно в окрестностях, многие страждущие и больные начали притекать к чудотворной иконе на поклонение и получали от Богородицы благодатную помощь.
Святой образ был перенесен в Можайск, где его с великим торжеством встречал князь Андрей Димитриевич с великим множеством народу: «Лука же поиде со иконою ис Колочи ко граду Можайску; и якоже приближися ко граду, и изыде во сретенье князь Андрей Дмитриевич з бояры своими и весь град от великих и до малых ...; и быша знамения и чудеса много от иконы Божия Матери» («Повесть о Луке Колочском»).
Из Можайска образ был перенесен в Москву. В столице святую икону встретил митрополит Фотий со священным Собором и множеством православных христиан. В то время, как чудотворный образ проносили по Москве, многие больные исцелялись от недугов. Позднее Колочская икона Божией Матери была возвращена в Можайск.
На месте явления чудотворного образа Лукой, который собрал благодаря иконе большие средства, была построена церковь в честь Успения Пресвятой Богородицы, где и была помещена святая икона. Но и сам Лука не смог преодолеть искушения большими деньгами – для себя он построил просторные каменные хоромы и зажил там, как князь, порою даже избивая и грабя ловчих князя Андрея Димитриевича, охотившихся с ястребами и соколами в лесах близ Колочи. Однако один случай заставил Луку раскаяться в своей неправедной жизни. Однажды ловчий князя поймал огромного злого медведя и велел вести его мимо двора Луки. Тот приказал выпустить зверя. Медведь бросился на Луку и покалечил его. Чуть живой, вмиг раскаявшийся Лука умолял приехавшего князя Андрея Димитриевича с пользой распорядиться своим достоянием. И впоследствии на пожертвования Луки и других православных верующих князь устроил на месте явления чудотворной иконы мужской монастырь, получивший наименование Колочского или Можайского. В этом монастыре Лука принял монашеский постриг и провел последние дни своей жизни в слезах и покаянии.
Первообраз Колочской иконы Божией Матери был утерян в 70-е годы прошлого века.
В Можайске списки с этой редкой Богородичной иконы можно было увидеть лишь в церкви святых праведных Иоакима и Анны и в церкви Илии Пророка. Последний был передан в возрожденный Колоцкий монастырь (ныне он женский). В 1993 г. монастырь был открыт как подворье Спасо-Бородинского монастыря, а в октябре 1997 г. – как самостоятельный. Летом 1998 года список чудотворной Колочской иконы Пресвятой Богородицы замироточил.
Согласно «Степенной книге Царского родословия», празднование Колочской иконе в монастыре издревле проходило 9 июля (по ст. ст.). Согласно устному преданию, на месте чудесного явления иконы забил целебный источник, к которому в день праздника совершается крестный ход. Сейчас на этом месте стоит деревянная часовня.
В Московском Успенском соборе, в приделе святых Апостолов Петра и Павла находится один из поздних списков чудотворного образа, на вызолоченной ризе которого есть надпись: «Лета 7197 (1689), июния, в 28 день, построен образ сей по обещанию великих государей мастерския палаты чиновников, за избавление бед милостию Пресвятыя Богородицы и святых молитвами».
На чудотворной иконе по обе стороны от Божией Матери изображены святитель Николай Чудотворец и Илия пророк.
Богослужения
Служба Божией Матери в честь иконы Ее «Колочской»
Текст службы утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
16-17 июля 2020 года (журнал № 34)
Месяца иулия в 9-й день
Празднование Пресвятей Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии,
ради чудотворныя иконы Ея, именуемыя «Колочская»
На велицей вечерни
Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: поставим стихов 8 и поем стихиры, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Небесных чинов Радование,/ рода человеческаго крепкое Упование,/ Пречистая Дево,/ Слова Божия пространное Селение,/ Храм Одушевленный, паче же Святый,/ Премудростию созданный во спасение душ наших.
Небесная Палато Царя Славы,/ Духа Святаго благодатию украшенная,/ Пречистая Дево,/ на руках Твоих Бога носившая,/ паче Серафим возвышенная,/ рождши Христа и Господа во спасение душ наших.
Небесный Божества Кивоте,/ Бога Невместимаго Вместилище,/ Пречистый и Нескверный Чертоже, Дево,/ Цвет неувядаемый, девством присноцветущий,/ Плод Благовонный, Христа, приносящая,/ во спасение душ наших.
Ины стихиры, глас 2.
Подобен: Киими похвальными венцы:
Киими похвальными словесы/ ублажим Пречистую Богородицу?/ Небесную всего мира Заступницу,/ пречистеи руце Свои/ к Богу простирающую,/ Предстательницу нашу Непостыдную,/ за вся верныя люди/ Сына Своего умоляющую,/ Всемощную Ходатаицу./ Сего ради с верою и любовию Ей возопиим:/ Владычице, помози, на ны милосердовавши.
Киими песненными добротами/ воспоим Пресвятую Деву?/ Честнейшую Херувим/ и Славнейшую без сравнения Серафим,/ Царицу и Владычицу Небесе и земли,/ и всему миру Предивный Покров./ Сего ради, к матернему Ея благоутробию притекающе,/ со умилением возопиим:/ Владычице, помози, на ны милосердовавши.
Ины стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, преславнаго чудесе!/ О, предивнаго заступления!/ Се бо Мати Божия/ многия образы Своя по всей земли нашей яви/ в покров и защищение людем верным,/ во отгнание врагов видимых и невидимых./ Тако и на Колоче икона Ея явися,/ благодати Божия исполненная/ и чудесами прославленная.
О, несказанныя благости!/ Мати Божия Пречистая,/ воистину Источник благодеяний неисчерпаемый,/ образом Своим, на Колоче явленным,/ всем чтущим его утешение подает,/ от страстей свобождает,/ неплодство родителей разрешает,/ болящим здравие дарует/ и всех ко спасению наставляет.
О, пречуднаго утешения!/ Преблагословенная Владычица,/ Богомладенца на руку Своею носящи/ и матернее попечение о Нем имущи,/ пред иконою Своею святою/ моление матерей о чадех с любовию приемлет,/ овым убо дарующи в воспитании вразумление,/ овым послушание и благоговение/ и всех путеводит ко спасению.
Слава, и ныне, глас тойже:
Паче скинии Моисеевы,/ по образу небесному сотворенныя,/ всю Тя Бог Отец освяти, Богородице, Духом Святым/ и Сын Божий, вселився в Тя,/ всего человека оживи./ Тем и Твоя икона, яко ковчег Завета,/ наполнися благодати Божия/ и источает освящение почитающим Тя./ Мы же, любезно ей покланяющеся,/ просим от Тебе великия милости,/ да спасеши души наша,/ благословенная Помощнице.
Вход. Прокимен дне. И чтения три Богородичная.
На литии стихиры, глас 1:
Приидите, вси вернии,/ во обитель Колочскую притецем/ и узрим славу и чудеса Богоматере:/ руце и колена разслабленных укрепляются,/ малодушнии радуются,/ очи слепых отверзаются,/ уши глухих слышат,/ неплодныя утробы разрешаются./ Изливаются бо исцеления от святыя иконы,/ яко источника воднаго в земли жаждущей,/ напояющаго сердца всех, с верою притекающих,/ водою Божественныя благодати.
Глас тойже:
Возрадуйся, Русь Православная,/ яко порази Бог враги и супостаты твоя/ предстательством непобедимым Взбранныя Воеводы,/ Ейже, яко Заступнице нашей, возопиим:/ Владычице Богородице,/ утверди православных веру,/ сохрани стадо Твое невредимо/ и спаси души наша.
Слава, и ныне, глас 8:
О, Госпоже, Царице и Владычице,/ веры Православныя твердое Ограждение/ и державы нашея Нерушимая Стено!/ На стражи земли Русския с вои Небесными стани/ и сохрани грады и веси,/ и вся верныя люди/ невредимы от всех навет вражиих.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Доме Содетеля,/ Пресвятая Дево,/ во утробу Слово Божие приимши,/ от Пречистых ложесн Твоих/ Творца миру израстила еси.
Стих: Помяну Имя Твое/ во всяком роде и роде.
Пречистая Мати,/ неплодныя Анны Прозябение,/ безчадныя утробы разрешаеши/ и души наша благоплодны твориши/ благодатию Христовою.
Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/ и приклони ухо Твое.
Еву первую,/ из ребра созданную,/ клятвы свободи Ева Новая,/ во утробу бо вмести Невместимаго,/ из ребра пречистаго живот всем источившаго.
Слава, и ныне, глас и подобен тойже:
Царскаго рода Отрасле,/ от добраго корене прозябши,/ Плод Нетленный нам израстила еси,/ рождши всех Царя и Господа./ Темже и Царица Небесная явилася еси.
Тропарь, глас 4:
Днесь возсия в Колочи икона Твоя, Богомати,/ и, яко солнце светозарное, освети место сие./ Мы же, на образ Твой взирающе, со слезами вопием:/ о, Всемилостивая Госпоже, Владычице Богородице,/ молися из Тебе Воплощенному Христу Богу нашему,/ да подаст земли нашей мир/ и спасение душам нашим.
На утрени
На Бог Господь: тропарь Богородицы, трижды.
По 1-м стихословии седален, глас 4:
Како возможем по достоянию воспети многия милости Матере Господни? Удобее бо есть звезды небесныя исчести, нежели благодеяния Пречистыя к роду человеческому изглаголати. Темже благодарне Богородице возопиим: не лиши нас Твоего заступления, Владычице.
Слава, и ныне, глас тойже:
Всю Тя Бог освяти, Дево добрая и непорочная в женах, во святая святых вселив, Ангелом воспитав, с Небесе пищу подая. В последок дний Сам Преблагий Бог, Единородное Слово Отчее, плотию пройде из Тебе. Темже Тя почитаем, яко истинную Приснодеву и Богородицу.
По 2-м стихословии седален, глас 5:
От всех родов Избранная, Пренепорочная Дево! Ты явилася еси Мати Господа и Бога, Иже есть Творец всея твари, Ты возрастила еси Зиждителя, Иже пятию хлебы напита множество, Ты на руку Своею носила еси Носящаго вся. Егоже моли о душах наших.
Слава, и ныне, глас тойже:
Помощница в скорби рабом Твоим буди, Мати Преблагословенная, и на супостаты христианом споборствуй, да, видяще Твое крепкое заступление, Владычице, воспеваем милости Твоя, Отечеству нашему являемыя.
Величание:
Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ Богоизбранная Отроковице,/ и чтим образ Твой святый,/ имже точиши исцеления/ всем, с верою притекающим.
Псалом избранный:
Помяну Имя Твое во всяком роде и роде.
Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое.
Лицу Твоему помолятся богатии людстии.
Чашу спасения прииму и Имя Господне призову.
Освятил есть селение Свое Вышний.
Преславная глаголашася о Тебе, граде Божий.
Яко избра Господь Сиона, изволи Его в жилище Себе.
По полиелеи седален, глас 1:
Не престани изливати милости Твоя, Владычице Богородице, на Церковь Русскую и на отечество наше, не отврати лица Твоего от нас и яви благоволение Твое, принеси мольбу к Сыну Твоему, Христу Богу нашему, да дарует нам мир и спасет души наша.
Слава, и ныне, тойже.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Помяну Имя Твое/ во всяком роде и роде. Стих: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 4.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Не имамы иныя помощи,/ не имамы иныя надежды,/ разве Тебе, Владычице,/ Ты нам помози,/ на Тебе надеемся/ и Тобою хвалимся,/ Твои бо есмы раби,/ да не постыдимся.
Канон Богородице на 12, егоже краегранесие: Колоцкия обители Заступницу воспоем. Глас 4.
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя,/ и наполнятся Духа,/ и слово отрыгну Царице Матери,/ и явлюся, светло торжествуя,/ и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Колочскую икону почтити и слово похвальное изрещи Царице Матери уста моя отверзи, Боже, да воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Обрет Лука земледелец икону Твою, Богородице, умилися душею и прослави, Тя, яко Матерь всех Бога, Заступницу жизни нашея.
Лествица Небесная и спасительная, Еюже Бог на землю сниде, явилася еси, Богородице Пречистая. Возведи и нас к Небесному Царствию.
От святыя иконы Твоея, Владычице, разслабленный исцеления сподобися и верою своею от одра болезненнаго Тобою, Всемилостивая, спасен бысть.
Катавасия: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице,/ Живый и Независтный Источниче,/ лик себе совокупльшия, духовно утверди,/ в Божественней Твоей славе/ венцев славы сподоби.
Цельбы людем града Можайска источала еси, Владычице мира, егда тии, пред иконою Твоею явленною со умилением припадающе, хвалу и благодарение Тебе возсылаху.
Кто не удивится славному пришествию Колочския иконы во стольный град Москву? Тогда бо святитель Фотий и великий князь и народа множество сретоша образ Богоматере, честь богоугодную Царице Небесе и земли воздающе.
Из града во град несена бысть икона Твоя, Пресвятая Дево, и вси, с верою молящиися, помощь улучаху: слепии прозираху, хромии хождаху, разслабленнии исцеляхуся и вси болящии здравие обретаху.
Явися милость Твоя, Богородице, мужу некоему, на одре смертнем лежащему, той бо, на перси святый образ Твой прием, абие здравие улучи. Темже Тя достойно ублажаем.
Седален, глас 2:
Обитель Твоя, Богородице, врачебница недугов душевных вкупе же и телесных явися, православнии бо воини, во бранех ранами уязвленнии, врачебную помощь зде улучаху, инии же и упокоение вечное обретоша. Молим Тя, Пречистая: почившия в вере воинству Царя Небеснаго сочисли и души их в райския обители всели.
Слава, и ныне, глас тойже:
Вся еси света исполнена и порока несть в Тебе, Богородице Безневестная: Ты бо Совершеннаго Бога Храм одушевленный явилася еси, Непорочнаго Агнца, вземлющаго грехи мира, пречистое Селение бывши, и Небеснаго Царя Славы пресветлый Чертог показалася еси. Темже Тя по долгу благочестно величаем.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества/ во облаце легце,/ прииде Иисус Пребожественный/ Нетленною Дланию и спасе зовущия:/ слава, Христе, силе Твоей.
Одушевленный Кивоте и Престоле Божества, на Немже возседе Христос, Царь Славы, воплотися от чистых кровей Твоих, Богородительнице, Едина Благословенная в женах.
Богородице Пречистей со умилением молитвы принося, князь Андрей пред святою иконою Ея воззва: Державная наша Помощнице и Воеводо Великая, и Надеждо всем христианом, не остави нас, присно на Тя уповающих.
Идеже превозносится Пресвятое имя Царицы Богородицы, тамо благодать Духа Святаго изобилует; и всяк, иже Матерь Божию почитает, николиже тощь и неуслышан отходит. Соблюдает бо Владычица под кровом Своим благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
Тебе, Отроковице, Дщери Отца Небеснаго, Матери Сына Божия, Обители Духа Святаго, хвалу и честь приносим, Ты бо, рождши на Престоле Божества Седящаго, нас, повинных греху, спасла еси.
Песнь 5
Ирмос: Ужасошася всяческая/ о Божественней славе Твоей:/ Ты бо, Неискусобрачная Дево,/ имела еси во утробе над всеми Бога/ и родила еси Безлетнаго Сына,/ всем, воспевающим Тя,/ мир подавающая.
Еже радуйся Ангелом приимшая и рождшая Зиждителя Твоего, Дево, спасай Тя величающия и поющия: радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою.
Лицу Твоему помолятся богатии людстии, сие проречение Давидово на Тебе исполнися, Богородице: воистинну вернии молятся пред образом святым Твоим и, стяжавше богатство благодати, покланяются славе Твоей.
Иже прежде век от Отца Рожденнаго, Пречистая, родила еси, Дева до рождества, в рождестве и по рождестве пребывши. Темже воистинну Приснодеву Тя исповедуем.
Заступнице Усердная земли Русския! Ты в стенах обители Колочския пред ратию Бородинскою утешение воином православным подала еси, христолюбивое воинство на сопротивныя укрепивши.
Песнь 6
Ирмос: Божественное сие и всечестное/ совершающе празднество,/ Богомудрии, Богоматере,/ приидите руками восплещим,/ от Нея рождшагося Бога славим.
Аможе износима бываше икона Богородична, тамо язва смертоносная прекращашеся, и горесть немощи губительныя на Божественную сладость прелагашеся.
Святии ревнителие Богопочитания истиннаго, пророк Илия и святитель Николай, яко Божественнии стражи предстоят Тебе, Пречистая. С ними же моли Сына Твоего спастися душам нашим.
Точат врачевство воды источника живоноснаго, на месте явления святыя иконы проистекшаго, и подается исцеление в скорбех душевных и телесных всем, с верою к милосердию Матере Божия притекающим.
Усердно молим Тя, Благодатная: души наша просвети и отечество наше благослови, да любовию прославляем Тя, яко Заступницу рода христианскаго.
Кондак, глас 8:
Взбранной Воеводе, Заступнице нашей, хранящей от бед землю Можайскую, благоговейное пение приносим Ти, недостойнии раби Твои, Богородице. Ты же, непрестанною молитвою мир спасающая, сохрани нас от всяких напастей, да зовем Ти: Радуйся, Благодатная, Ангелов и человеков Радование.
Икос:
Ангелов Царица и Небесных Сил Госпожа яви древле на Колочи святую икону Свою. Людие же, о обретении чуднем дивящеся, возрадовашася зело и возопиша Преблагословенней:
радуйся, Палато Бога и Царя облагоуханная;
радуйся, Горо, Духом Святым приосененная.
Радуйся, Тайно Боговоплощения неизреченная;
радуйся, Ниво неоранная, Богом возделанная.
Радуйся, хлеб жизни, Христа, израстившая;
радуйся, Стамно, манну небесную носившая.
Радуйся, Надеждо нашего спасения;
радуйся, Лествице божественнаго схождения.
Радуйся, Благодатная, Ангелов и человеков Радование.
Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии/ паче Создавшаго,/ но, огненное прещение мужески поправше,/ радовахуся, поюще:/ препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Помощь неоскудную подаеши, Богородице Пречистая: в нуждах житейских поспешествуеши и в скорбех душевных утешаеши. Темже, благодаряще, вопием Ти: Всепетая Приснодево, благословена еси.
На поле брани явлением Твоим, Владычице, воина некоего от смерти невредима сохранила еси и той со умилением Истинную Тя Матерь Божию исповеда: Всепетая Приснодево, благословена еси.
Избавляеши рабов Твоих похотей греховных мира сего, Пречистая Дево, и работы вражия тех свобождаеши, и к Сыну Твоему взывати научаеши: отцев Боже, благословен еси.
Целящи язвы неисцельныя, Богоотроковице, от одра смертнаго верную рабу Твою чудесно воздвигла еси, благодатию бо Твоею недуги душ и телес врачуются и плачь на радость прелагается. Темже всякий род поет Тя: Всепетая Приснодево, благословена еси.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи/ Рождество Богородичо спасло есть, /тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/ вселенную всю воздвизает пети Тебе:/ Господа пойте, дела,/ и превзносите Его во вся веки.
Уставила еси, Дево, токи кровныя жены кровоточивыя, от врачев не могущия исцелети. И нас от недугов свободи, с верою притекающих и превозносящих Тя во вся веки.
Владычицы мира чудотворней иконе Рахиль преподобная народа ради не возможе коснутися, обаче во смирении своем от образа Пречистыя Девы отраду почерпе, поющи и превозносящи Ю во вся веки.
О, велия благоутробия Твоего, Мати Господня! Раба Твоего, страстию пианства плененнаго, исцеляеши, Богородице, напояющи сердце его Небесным неупиваемым питием Твоего милосердия, непрестающаго во вся веки.
Святым елеем от иконы Твоея, Владычице, жена глухая, помазана бывши, слух обрете. Ты же, Всемилостивая, душевныя слухи наша отверзи, да, спасаемии, превозносим Тя во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный/ да взыграется, Духом просвещаемь,/ да торжествует же Безплотных умов естество,/ почитающее священное торжество Богоматере,/ и да вопиет:/ радуйся, Всеблаженная Богородице,/ Чистая Приснодево.
Преблагословенная Богородице Дево, безчадие супруг на благочадие прелагающая, добродетельми нас обогати, ко греху же и страстем соделай неплодны.
Освящаеши, Пречистая, благочестно притекающих ко образу Твоему и припадающих к Тебе с любовию. Избави нас от всяких бед и милостива сотвори нам Сына Твоего и Бога нашего.
Елеем от святыя иконы Твоея, Пресвятая Дево, очами телесными страждущия исцеляеши и многоразличныя недуги врачуеши, наипаче же духовно ослепленныя просвещаеши, прозрение и вразумление тем дарующи.
Младенца Превечнаго плотию родила еси и Питателя вселенныя млеком питала еси. О, Мати Божия, не остави матери и чада, к Твоей иконе притекающия, и сохрани их от всякаго зла, Млекопитательнице Спаса нашего.
Светилен:
Светлостей солнечных Чистейшую, Вышшую Небес и Херувим Честнейшую, Богородицу и Матерь Света в песнех возвеличим, лучами чудес Своих мир просвещающую.
На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Яко добля:
Яко пространное Селение Божия Слова еси/ и честное Жилище Естества Божественнаго,/ Пречистая Дево Богородице,/ Ты бо Превечнаго и Непостижимаго,/ Соприсносущнаго Невидимому Отцу/ во утробе плотски носила еси/ Христа Бога нашего./ Егоже моли, Преблагословенная Владычице,/ даровати нам велию милость.
Яко Хранительница Неусыпная еси/ и Стена Необоримая,/ Дево Богородице./ Ты бо, Заступница непостыдная/ и к Богу Молитвенница теплая/ обители Колочския показавшися,/ чудотворною иконою Твоею сию оградила еси,/ дарующи нам единомыслие и мир/ и велию Твою милость.
Якоже древле Богоотцы Иоаким и Анна/ со слезами ко Господу возопиша/ и радость утешения Божественнаго улучиша/ в Рождестве Приснодевы Чистыя./ Тако и ныне, о Богомати,/ усердныя молитвы и воздыхания приемлющи,/ неплодныя утробы отверзаеши,/ дарующи супругом о чадех веселие и радование/ и велию Твою милость.
Якоже море водою вся видимая исполняет,/ тако и любы неистощимая/ Пречистыя Владычицы Богородицы/ отечество наше покрывает./ Потщимся убо, людие,/ веру Православную и благочестие добре соблюдати,/ да достойни любве Богоматерни явимся/ и велия Ея милости.
Слава, и ныне, глас тойже:
Яко Плод благославен, Богородице Дево,/ от неплодныя земли во святем Рождестве Твоем процвела еси/ ко спасению всего человечества,/ сице истлевшее грехом естество наше/ Рождеством Твоим обновила еси,/ дарующи нам Рая врат отверзение/ и велию Твою милость.
Славословие великое. Тропарь. Ектении и отпуст.
На Литургии
Блаженны от канона Богородицы на 8, песни 3 и 6. Прокимен, глас 3, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа,/ и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение Рабы Своея, се бо отныне ублажат Мя вси роди. Апостол к Филипписием, зачало 240. Аллилуиа, глас 8: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии. Евангелие от Луки, зачало 54. Причастен: Чашу спасения прииму, и Имя Господне призову.
Молитва
О, Пресвятая Владычице Богородице, Царице Небесе и земли, Вышшая Ангел и Архангел и всея твари Честнейшая, Чистая Дево Марие, миру Благая Помощнице, всех христиан Поможение и Утверждение, и всем во всяких нуждах Избавление!
Призри ныне, о Всемилостивая Госпоже, на рабы Твоя, умиленною душею и сокрушенным сердцем Тебе молящияся, со слезами к Тебе припадающия и пречистому и цельбоносному образу Твоему поклоняющияся, Твоея же помощи и заступления в скорбех и напастех просящия. Буди за нас Ходатаица к Сыну Твоему, Христу Богу нашему, мы бо, грешнии, не имамы иныя Помощницы, разве Тебе, Владычице. Ты еси наша Надежда и Упование, Ты еси Заступница и Предстательница наша, Ты обидимым Защищение, печальным Утешение, скорбящим Радование, сирым Прибежище, вдовам Хранительница, девам Слава, плачущим Веселие, больным Посещение, немощным Исцеление, грешным Спасение.
Сего ради, о Богомати, к Тебе прибегаем и, на Твой святый образ взирающе, с любовию покланяемся Тебе с Предвечным на руку Твоею держимым Младенцем, Господем нашим Иисусом Христом, и молебное пение приносим, вопиюще: помилуй ны, Мати Божия, и прошения наша исполни во благо, вся бо возможна суть ходатайству Твоему к Сыну Твоему и Богу нашему. Емуже подобает всякая слава, честь, поклонение и благодарение, со Безначальным Его Отцем и со Присносущным Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Каноны и Акафисты
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Величайшее из безобразий есть безобразие заповедывать другому делать то, чего сам не исполняешь, ибо никакой не получим мы пользы от чужих дел.
1365 год. В память чудесного исцеления в день Архистратига Михаила свт. Алексием татарской ханши Тайдулы в Кремле был основан Чудов монастырь.
Ангелы Божии хранят человека и в нуждах помогают ему
Для чего Господь попускает праведным страдать от нечестивых, а также терпеть и другие беды?