- Мчч. Фалале́я, Алекса́ндра и Асте́рия (ок. 284)
- Обре́тение мощей свт. Алекси́я, митрополита Киевского, Московского и всея Руси, чудотворца (1431)
- Блгв. кн. Довмо́нта, во Святом Крещении Тимофе́я, Псковского (1299)
- мч. Аскало́на Антинойского (ок. 287)
- прпп. Завуло́на и Соса́нны, родителей св. равноап. Нины (IV)
- мучеников, в долине Ферейдан (Иран) от персов пострадавших (XVII) (Груз.) (переходящее празднование в день Вознесения Господня)
Чтения Священного Писания
Утр.- Мк.16:9-20 (зач. 71). Лит. - Деян.1:1-12 (зач. 1). Лк.24:36-53 (зач. 114). Свт.: Евр.13:17-21 (зач. 335). Лк.6:17-23 (зач. 24).
Богослужения
Каноны
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Вознесению Господню
Тропарь, глас 4
Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.
Перевод: Вознесся Ты во славе, Христе Боже наш, радости исполнив учеников обещанием Святого Духа, по утверждении их благословением[1], в том, что Ты – Сын Божий, Искупитель мира. [1] Отсылка к словам: «И, подняв руки Свои, благословил их. И когда благословлял их, стал отдаляться от них и возноситься на небо» (Лк.24:50-51).
Кондак, глас 6
Е́же о нас испо́лнив смотре́ние,/ и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным,/ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ника́коже отлуча́яся,/ но пребыва́я неотсту́пный,/ и вопия́ лю́бящим Тя:// Аз есмь с ва́ми и никто́же на вы.
Перевод: Исполнив весь замысел о нашем спасении, и то что на земле соединив с небесным, вознесся Ты во славе, Христе, Боже наш, совсем не оставляя нас, но пребывая неразлучно и взывая любящим Тебя: «Я – с вами и никто – против вас!»
Молитва
Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, соше́дый с Небе́сных высо́т спасе́ния на́шего ра́ди и напита́вый нас духо́вною ра́достию во святы́я и пресве́тлыя дни Воскресе́ния Твоего́, и па́ки по соверше́нии земна́го служе́ния Твоего́ вознесы́йся от нас на не́бо со сла́вою и возседы́й одесну́ю Бо́га и Отца́! В сей “я́сный и всесве́тлый день Боже́ственнаго на небеса́ восхожде́ния” Твоего́ “земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и не́бо Вознесе́нием днесь Творца́ тва́ри”, челове́цы славосло́вят непреста́нно, зря́ще заблу́ждшее и па́дшее естество́ свое́ на ра́мо Твое́, Спа́се, взе́млемо и на небеса́ вознесе́нное, А́нгели же веселя́тся, глаго́люще: Кто Сей, прише́дый во сла́ве, си́лен во бра́ни. Сей вои́стину Царь Сла́вы?! Сподо́би и нам немощны́м, земна́я еще́ му́дрствующим и плотоуго́дия твори́ти непрестаю́щим, восхо́д Твой на не́бо стра́шный помышля́ющи и пра́зднующе, плотска́я и жите́йская отложи́ти попече́ния и со Апо́столы Твои́ми на не́бо ны́не взира́ти всем се́рдцем свои́м и все́ми помышле́ньми свои́ми, помина́юще, я́ко та́мо на небеси́ горе́ жи́тельство на́ше есть, здесь же на земли́ мы то́чию стра́нники и прише́льцы есмы́, отше́дшия из до́ма О́тча в страну́ дале́чу греха́. Сего́ ра́ди усе́рдно про́сим Тя, пресла́вным Вознесе́нием Твои́м, Го́споди, оживи́ на́шу со́весть, ея́же ну́жнейши ничто́же есть в ми́ре, возведи́ нас из пле́на сего́ грехо́внаго пло́ти и ми́ра и сотвори́ нас го́рняя му́дрствовати, а не земна́я, я́ко да не ктому́ себе́ угожда́ти бу́дем и жи́ти, но Тебе́ Го́споду и Бо́гу на́шему служи́ти бу́дем и порабо́таем, до́ндеже отреши́вшеся от уз пло́ти и проше́дши невозбра́нно возду́шныя мыта́рства, дости́гнем Небе́сных оби́телей Твои́х, иде́же, ста́вше одесну́ю Вели́чествия Твоего́, со Арха́нгелы и А́нгелы и все́ми святы́ми прославля́ти бу́дем Всесвято́е и́мя Твое́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Единосу́щным и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем е́же на Небеса́/ с пречи́стою Твое́ю Пло́тию// Боже́ственное вознесе́ние.
Святителю Алексию, митрополиту Киевскому и всея Руси
Тропарь, глас 8
Я́ко апо́столом сопресто́льна,/ и врача́ предо́бра, и служи́теля благоприя́тна,/ к ра́це твое́й честне́й притека́юще, святи́телю Алекси́е Богому́дре, чудотво́рче,/ соше́дшеся, любо́вию в па́мять твою́ све́тло пра́зднуем,/ в пе́снех и пе́ниих ра́дующеся и Христа́ сла́вяще,/ такову́ю благода́ть тебе́ дарова́вшаго исцеле́ний// и гра́ду твоему́ вели́кое утвержде́ние.
Перевод: К разделяющему престол с апостолами, и целителю прекрасному, и служителю угодному Богу, к раке твоей почитаемой приходим, святитель Алексий Богомудрый, чудотворец, собравшись с любовью в день памяти твоей светло празднуем, радуясь в псалмопениях и песнопениях духовных и прославляя Христа, даровавшего тебе такую благодать исцелений и городу твоему великую силу.
Ин тропарь, глас 8
Я́ко светоно́сная возсия́ днесь па́мять твоя́, сла́вне,/ ве́рных озаря́ющи ду́ши и телеса́,/ и исцеле́ния струи́ Богоприя́тными ти моли́твами источа́еши,/ о́тче святи́телю Алекси́е,/ те́мже тя мо́лим, я́ко архиере́ом сопресто́льна и чудоде́йственника изря́дна,/ и́же Христо́ву Престо́лу предстоя́й,// о нас не оскудева́й моля́ся спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Сегодня воссияла несущая свет память твоя, прославляемый, озаряя души и тела верующих, ты источаешь потоки исцелений угодными Богу молитвами, отче святитель Алексий, потому тебя молим, как разделяющего престол с архиереями и избранного чудотворца, который предстоит Престолу Христову, не переставай молиться о нас и о спасении наших душ.
Ин тропарь, глас 4
Апо́стольских прее́мников архиере́ев сопресто́льниче,/ Росси́и всея́ па́стырю и учи́телю,/ всеблаже́нне о́тче Алекси́е,/ Влады́це всех моли́ся/ мир па́стве твое́й дарова́ти,/ и спасе́ние душа́м,// и ве́лию ми́лость.
Перевод: Разделяющий престол с архиереями - преемниками апостолов, всей России пастырь и учитель, всеблаженный отче Алексий, Владыке всех молись даровать мир твоей пастве, спасение душам и великую милость.
Ин тропарь, глас 3
Свы́ше от Бо́га глас глаго́лющ услы́шав,/ от ю́ности подвиза́вся, му́дре,/ в моли́твах, и во умиле́нии, и слеза́х,/ во бде́ниих же и поще́ниих о́браз быв доброде́тели,/ отоню́дуже и дом Ду́ху Пречи́стому яви́ся./ Сего́ ра́ди Ру́сския митропо́лии архиере́йским са́ном почте́н быв,/ Христо́во ста́до упа́сл еси́ до́бре,/ ерети́ческая нападе́ния, не усумне́ся, отрази́/ и це́ркви воздви́же Христо́ви, святи́телю Алекси́е,/ и́ночествующих ли́ки собра́/ и сих Христо́ви приве́л еси́./ У́мре же, яви́ся, я́ко спящ,/ цел соблюде́н бысть пред мно́гими ле́ты,/ подава́я цельбы́ боля́щим./ Тем мо́лим тя:/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ град твой Москву́ неврежде́н// и страну́ и правосла́вныя лю́ди по вели́цей Его́ ми́лости.
Перевод: Услышав голос свыше от Бога, с юности ты подвизался, мудрый, в молитвах и сокрушении, и слезах, в бдениях и пощении ты был примером добродетели, потому и стал домом Пречистого Духа. Поэтому ты был почтен архиерейским саном Русской митрополии, прекрасно упас Христово стадо, еретические нападения не сомневаясь отразил и церкви воздвиг Христовы, святитель Алексий, монашествующих собрал и привел их ко Христу. После смерти же остался как спящий, был сохранен в целости на многие годы, подавая исцеления больным. Потому молим тебя: моли Христа Бога сохранить город твой Москву невредимой, и страну, и православных людей по великой Его милости.
Ин тропарь, глас 4
Апо́стольских догма́т опа́сна храни́теля,/ Це́ркве росси́йския па́стыря и учи́теля,/ преблаже́ннаго Але́ксия святи́теля па́мять пра́зднующе,/ славосло́вим Христа́ Бо́га на́шего пе́сньми достодо́лжными,/ дарова́вшаго нам уго́дника Своего́,/ я́ко оби́льный исто́чник, точа́щ врачева́ния,// гра́ду же Москве́ похвалу́ и утвержде́ние.
Кондак, глас 8
Боже́ственнаго и пречестна́го святи́теля Христо́ва,/ но́ваго чудотво́рца Але́ксия,/ ве́рно вси пою́ще, лю́дие, любо́вию да ублажи́м, я́ко па́стыря вели́каго,/ служи́теля же и учи́теля прему́дра земли́ Росси́йстей./ Днесь, в па́мять его прите́кше,/ ра́достно возопие́м песнь Богоно́сному:/ я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу,/ многообра́зных нас изба́ви обстоя́ний, да зове́м ти:// ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.
Перевод: Божественного и особо почитаемого святителя Христова, нового чудотворца Алексия, с верой все воспевающе, люди, с любовью прославим, как великого пастыря, служителя и учителя премудрого земли Российской. Сегодня, собравшись в день его памяти, с радостью воспоем песнь Богоносному: как имеющий дерзновение к Богу, от многообразных нас избавь бедствий, да взываем к тебе: «Радуйся, сила города нашего».
Ин кондак, глас 3
Я́ко светоно́сная па́мять святи́теля/ всем разруши́ уны́ние/ и свет облиста́ Небе́сных даро́в,/ всех созыва́ющи на весе́лие:/ от Бо́га бо, святи́телю Алекси́е, благода́ть обре́те прогоня́ти неду́ги/ и вся челове́ки исцеля́ти,// и мни́хом же степе́нь показа́ся.
Перевод: Несущая свет память святителя рассеяла у всех печаль и осияла светом Небесных даров, созывая всех на праздник: ибо от Бога святитель Алексий обрел благодать прогонять болезни и всех людей исцелять, и для монахов ты явился путем (восхождения к Богу).
Молитва
О, пречестна́я и свяще́нная главо́ и благода́ти Свята́го Ду́ха испо́лненная, Спа́сово со Отце́м обита́лище, вели́кий архиере́е, те́плый наш засту́пниче, святи́телю Алекси́е! Предстоя́ у Престо́ла всех Царя́, и наслажда́яся Све́та Единосу́щныя Тро́ицы, и херуви́мски со А́нгелы возглаша́я песнь Трисвяту́ю, ве́лие и неизсле́дованное дерзнове́ние име́я ко Всеми́лостивому Влады́це, моли́ся спасти́ лю́ди па́ствы твоея́, единоро́дный ти язы́к; благостоя́ние святы́х церкве́й утверди́, архиере́и благоле́пием святи́тельства украси́; мона́шествующия к по́двигом до́браго тече́ния укрепи́; град сей (или: весь сию́; аще во обители: святу́ю оби́тель сию́) и вся гра́ды и страны́ до́бре сохрани́ и ве́ру святу́ю непоро́чну тем соблюсти́ Го́спода умоли́; мир весь умири́, от гла́да и па́губы изба́ви ны и от нападе́ния иноплеме́нных сохрани́ нас; ста́рыя уте́ши, ю́ныя накажи́ (научи́), безу́мныя умудри́, вдови́цы поми́луй, си́роты заступи́, младе́нцы возрасти́, плене́нныя возврати́, немощству́ющия исцели́ и ве́зде те́пле призыва́ющих тя и с ве́рою притека́ющих к ра́це честны́х и многоцеле́бных моще́й твои́х, усе́рдно припа́дающих и моля́щих ти ся от вся́ких напа́стей и бед хода́тайством твои́м свободи́, да зове́м ти: о Богоизбра́нный па́стырю, звездо́ всесве́тлая мы́сленныя тве́рди, та́йнаго Сио́на необори́мый сто́лпе, миродохнове́нный цве́те ра́йский, всезлата́я уста́ Сло́ва, моско́вская похвало́, всея́ Росси́и украше́ние! Моли́ о нас Всеще́драго и Человеколюби́ваго Христа́ Бо́га на́шего, да в день стра́шнаго прише́ствия Его́ шу́ияго стоя́ния изба́вит нас и ра́дости святы́х прича́стники сотвори́т со все́ми святы́ми во ве́ки. Ами́нь.
2-я Молитва
О, свяще́ннейший о́тче, святи́телю Христо́в Алекси́е, па́стырю и учи́телю наш, не отри́ни нас (имена), с ве́рою притека́ющих к твоему́ заступле́нию, но ско́ро потщи́ся помоли́тися Царю́ ца́рствующих и Го́споду госпо́дствующих, да изба́вит ста́до Свое́ от волко́в, гу́бящих е́, и вся́ку страну́ христиа́нскую огради́ и сохрани́ святы́ми твои́ми моли́твами от мирска́го мяте́жа и тру́са, наше́ствия иноплеме́нник и междоусо́бныя бра́ни, от гла́да же и губи́тельства, пото́па, и меча́, и огня́, и напра́сныя сме́рти, и я́коже исцеле́нием от слепоты́ цари́цы ага́рянския спасл еси́ оте́чество твое́, та́ко поми́луй и нас, умо́м, сло́вом и де́лом во тьме грехо́вней су́щих, и изба́ви нас гне́ва Бо́жия и ве́чныя ка́зни, я́ко да твои́м хода́тайством и по́мощию, Свои́м же милосе́рдием и благода́тию, Христо́с Бог ти́хое и безгре́шное житие́ даст нам пожи́ти в ве́це сем и на Стра́шнем суди́ще Свое́м сподо́бит десна́го стоя́ния со все́ми святы́ми. Ами́нь.
Святителю Алексию, митрополиту Киевскому и всея Руси, на обретение мощей
Ин тропарь, глас 2
Я́ко сокро́вище пребога́тое, многоле́тно в земли́ сокрове́нное,/ честны́я мо́щи твоя́ обрето́шася чудоточа́щия,/ всеблаже́нне о́тче святи́телю Алекси́е:/ от ни́хже врачевство́ прие́млюще, обогаща́емся/ и Христа́ славосло́вим, глаго́люще:// сла́ва прославля́ющему святы́я Своя́.
Перевод: Как драгоценное сокровище, на многие годы сокрытое под землей, мы обрели чудотворящие почитаемые мощи твои, всеблаженный отче святитель Алексий, от них же принимая исцеления, обогащаемся и прославляем Христа, говоря: «Слава Прославляющему святых Своих».
Ин кондак, глас 8
Я́ко со́лнце незаходи́мое, от гро́ба возсия́ нам/ от мног лет сокрове́ны честны́я твоя́ мо́щи нетле́нны,/ святи́телю Алекси́е,/ тобо́ю благода́ть прие́млем:/ всю бо страну́ сию́ и вся ны чудесы́ и добро́тою обогаща́еши,/ де́йством благода́ти, да пое́м ти:// ра́дуйся, о́тче, свети́ло Росси́и.
Перевод: Как незакатное солнце из гроба воссияли нам сокрытые на много лет почитаемые твои нетленные мощи, святитель Алексий, мы принимаем через тебя благодать, ибо всю страну эту и всех нас ты обогащаешь чудесами и красотой, действием благодати, да поем тебе: «Радуйся отче, светило России».
Мученику Фалалею Эгейскому
Кондак, глас 3
Му́чеником сострада́лец я́влься и ору́жник,/ во́ин изря́дный Царя́ сла́вы был еси́,/ искуше́ньми и му́кою возвыше́ние идолослужи́телей попра́л еси́,/ сего́ ра́ди честну́ю твою́ пое́м па́мять,// му́дре Фалале́е.
Перевод: Ты страдал и сражался вместе с другими мучениками, ты был избранным воином Царя славы, в испытаниях и мучениях ты одержал победу над превозношением идолослужителей, потому воспеваем почитаемую твою память, мудрый Фалалей
Благоверному князю Довмонту, в Крещении Тимофею, Псковскому
Тропарь, глас 8
И́же о́тчее нече́стие возненави́дев,/ преблаже́нне кня́же Дома́нте,/ и но́щи стра́стныя избе́г, е́же к и́долом тща́ние,/ прии́де мы́слию к Со́лнцу сла́вы — Христу́,/ озари́вся благода́тию Боже́ственнаго Креще́ния,/ и ны́не во све́те Пресвяты́я Тро́ицы предстоя́,/ моли́ Христа́ Бо́га сохрани́ти и спасти́ правосла́вныя лю́ди/ и град твой от безбо́жных ага́рян,/ и лати́н наше́ствия, и междоусо́бныя бра́ни// и спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Отеческое беззаконие ты возненавидел, преблаженный князь Довмонт, и избежал тьмы страданий, заключающейся в усердии к идолослужению, пришел по своей воле к Солнцу славы - Христу, озарился благодатью Божественного Крещения и сейчас, предстоя во свете Пресвятой Троицы, моли Христа Бога сохранить и спасти православных людей и город твой от безбожных мусульман, и нападения католиков, и от междоусобной войны и о спасении наших душ.
Ин тропарь, глас 4
Ду́хом Бо́жиим наставля́емь,/ о́тчее нече́стие отве́ргл еси́,/ святы́й благове́рный кня́же Тимофе́е,/ потща́лся еси́ приити́ в богоспаса́емый град Псков,/ в не́мже ду́шу твою́ благода́тию свята́го Креще́ния просвети́в,/ ве́рою и любо́вию оби́тель в себе́ сотвори́л еси́ Пресвяте́й Тро́ице,/ Е́йже непреста́нно моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим// мир и ве́лию ми́лость.
Перевод: Руководимый Духом Божиим, ты отверг отеческое беззаконие, святой благоверный князь Тимофей, поспешил прийти в Богоспасаемый город Псков, в нем же душу твою благодатью святого Крещения просветив, с верой и любовью создал в самом себе обитель Пресвятой Троице (Ин.14:23), Ей же не переставя молись даровать душам нашим мир и великую милость.
Кондак, глас 8
Любо́вию Христо́вою уязви́ся, преблаже́нне кня́же Дома́нте,/ ум впери́в заре́ю Ду́ха,/ и́дольскую пре́лесть оте́ческаго нече́стия возненави́дев,/ порожде́нием святы́я купе́ли Тимофе́й нарече́н еси́,/ слеза́ми и ми́лостынею ко Христу́ присво́ився,/ и жи́зни сей тече́ние до́бре сконча́в,/ ве́ру непоро́чну соблю́д,/ и ны́не мо́лим тя:/ моли́ Пресвяту́ю Тро́ицу и Пречи́стую Богоро́дицу/ за град Псков и за всех, притека́ющих к ра́це моще́й твои́х,/ изба́витися нам от вся́ких зол,// да тебе́ вси, я́ко те́пла засту́пника, непреста́нно почита́ем.
Перевод: Пленен любовью Христовой, преблаженный князь Довмонт, устремив ум к сиянию Духа, языческое обольщение отеческого беззакония ты возненавидел и возрождением в святой купели (Крещения) был назван Тимофеем. Слезами и милостыней ты стал близок ко Христу и, закончив свой жизненный путь, ты сохранил непорочной веру, и сейчас молим тебя: моли Пресвятую Троицу и Пречистую Богородицу о городе Пскове и обо всех, приходящих к раке с мощами твоими, о том, чтобы нам избавиться от всякого зла, ибо мы все тебя, как усердного заступника, не переставая почитаем.
Молитва
О, святы́й уго́дниче Христо́в, благове́рный кня́же Довмо́нте! Ве́дуще твое́ к Бо́гу дерзнове́ние, в сокруше́нии се́рдца смире́нно про́сим тя: моли́ся о нас гре́шных и непотре́бных рабе́х (имена) и испроси́ нам моли́твами твои́ми проще́ние грехо́в, исправле́ние жития́ на́шего, от боле́зней и вся́ких неду́гов исцеле́ние, от наве́тов и ко́зней диа́вольских избавле́ние, па́че же спасе́ние душа́м на́шим пода́ждь и Небе́сных благ восприя́тия сподо́би, благода́тию и человеколю́бием Пресвяты́я и Живонача́льныя Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Перевод: (имена)
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
Ублажает Господь нищих, алчущих, плачущих, поносимых, под тем условием, если все это Сына Человеческого ради; ублажается, значит, жизнь, окруженная всякого рода нуждами и лишениями. Утехи, довольство, почет, по слову сему, не представляют собою блага; да оно так и есть. Но пока в них почивает человек, он не сознает того. Только когда высвободится из обаяния их – видит, что они не представители блага, а только призраки его.
Душа не может обойтись без утешений, но они не в чувственном; не может обойтись без сокровищ, но они не в золоте и серебре, не в пышных домах и одеждах, не в этой полноте внешней; не может обойтись без чести, но она не в раболепных поклонах людских. Есть иные утехи, иное довольство, иной почет, – духовные, душе сродные. Кто их найдет, тот не захочет внешних; да не только не захочет, а презрит и возненавидит их ради того, что они заграждают духовные, не дают видеть их, держат душу в омрачении, опьянении, в призраках. Оттого такие вседушно предпочитают нищету, прискорбность и безвестность, чувствуя себя хорошо среди них, как в безопасной какой-нибудь ограде от обаяния прелестями мира. Как же быть тем, к кому все это идет само собою? Быть в отношении ко всему тому, по слову Св. апостола, как не имеющий ничего.
Развернуть
Притча дня
Притча о четырех ловцах
Неверие безбожника происходит не от здравого ума и правильного рассуждения, но от некой раны душевной. Ту рану мог ему нанести один из четырех ловцов, которые на этом свете ловят души людские. Первый ловец — тело человеческое. Второй ловец — природа. Третий — это люди. Четвертый ловец — страсти.
Тело непреодолимо пытается преобладать над душой. И если его не осадить, оно возьмет верх над душой и набросит на душу свою мрачную тень, так что душа не увидит Бога. Ибо тело само по себе есть падаль, труп, прах. Оно ничего не может познать, и меньше всего — Бога. Если та падаль одолеет душу и сделает ее слугой своих капризов, тогда душа станет подобна узнику в темнице, который забыл и царя, и царство-отечество. Поэтому любовь к телу есть опасная стрела, которая может поразить душу и свергнуть ее с высот в болото.
Природа есть открытая книга, которая говорит о Творце своем. Кто не умеет читать ту книгу, тот начинает обожествлять ее. Тот не понимает смысла вещей и явлений, которые есть не что иное, как слова. Точно так же, как неграмотный человек со страхом и почтением смотрит на буквы, которые не может прочитать, так и всякий духовно неграмотный смотрит на природу с удивлением, пока, наконец, не станет ее обожествлять. А когда он начнет ее обожествлять, тогда он забудет другого Бога, стоящего над природой и природными законами. И Апостол свидетельствует, что и язычники до Христа могли через природу прийти к Единому и Истинному Богу (Рим.1:18-20). Однако как только они отдались любви к телу, то вместо Бога стали поклоняться двум идолам: телу и природе.
Дурные люди развращают целомудренных своим примером и своими злы ми речами подобно тому, как здоровый человек может подхватить заразную болезнь от больных соседей. Так и здоровая душа может заразиться плохими словами и дурным примером от испорченных людей. Поэтому Апостол советует молодому Тимофею: “Есть люди, у которых ум извращен и нет истины, которые мыслят, что набожность есть торговля, — сторонись таких…” (1Тим.6:5). И снова, в другом месте: “Сохрани, что тебе передано, избегай поганых и праздных разговоров и споров ложно названного разума, которому предавшись, некие отпадают от веры” (1Тим.6:20-21). И святой Петр напоминает: “И вы, возлюбленные, берегитесь, чтобы не увлечься обманом беззаконника и не отпасть от своей твердыни” (2Пет.3:17).
Сатана никогда не пребывает в покое. Несмотря на то, что его Господь и Спас наш Своим Страданием и Воскресением ниспроверг, зубы ему сокрушил и жало его вырвал, а с ними отнял и ту власть, которую он ранее имел над людьми, все-таки ему попущено ползать, как перебитой змее, между людьми и искушать того, кто поддается. Апостол напоминает верным: “Будьте трезвенны и бдите, ибо соперник ваш, дьявол, ходит, как рыкающий лев, и ищет, кого поглотить” (1Пет.5:8). Ему оставлена возможность обманывать неопытных призраками и фантазиями. И неопытные поддаются тем фокусам и обманам, если не имеют доброго учителя и здравых знаний.
Вот они, те четыре ловца, среди которых бедная душа человеческая находится здесь на земле. Благо той душе, которая видит опасность и защищается. Благо той душе, которая, видя, что окружена недругами, возносится ввысь под крыло Христа Человеколюбца и Спасителя.
Душа людская — как птица-голубка, сотворенная Богом чистой и светлой, подстрелена неким ловцом и посажена в клетку. Сама подумай, кто из ловцов тебя поймал, душа человеческая? И покайся! А потом читай дальше Слово Божие.
Развернуть
Проповедь дня
- Митр. Сурожский Антоний. Радость разлуки.
- Свт. Фотий, патриарх Константинопольский. Беседа на Вознесение Господне.
- Свт. Феофан Затворник. Cлово на Вознесение Господне.
- Прот. Александр Мень. Вознесение Господне
- Еп. Илия Минятий. Похвальное слово на Вознесение Господне.
- Митр. Макарий (Булгаков). Речь на Вознесение Господне.
- Прот. Димитрий Смирнов. Вознесение Господне.
- На Мк.16:9-20.
- Свт. Филарет Московский. Слово в день обретения мощей Святителя Алексия.
- Слово Вознесения Господня.
- Прот. Родион Путятин. Поучение на праздник Вознесения Господня.
- Свт. Лука (Войно-Ясенецкий). Слово в день Вознесения Христова.
- Свт. Димитрий Ростовский. Поучение на Вознесение Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Мк.16:19.
- Свящ. Иоанн Павлов. Вознесение.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). Слово на Вознесение Господне.
- Блаженный Августин Аврелий. Слово на Вознесение Господне. c.
- Слово на Вознесение Господне. b.
- Слово на Вознесение Господне. a.
- Свт. Кирилл Туровский. Слово на Вознесение Господне.
- Прп. Феодор Студит. Поучение на Вознесение Христа Спасителя.
- Поучение на Вознесение Господне.
- Свт. Григорий Великий (Двоеслов). Беседа на день Вознесения Господня.
- Свт. Лев I, папа Римский. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
- Слово на Вознесение Господне.
- Свт. Прокл, патриарх Константинопольский. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
- Свт. Иоанн Златоуст. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа. d.
- Беседа на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа. c.
- Беседа в день Вознесения Господа нашего Иисуса Христа. b.
- Беседа на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа. a.
- Беседа на слова: Зрящим им взятся. И се мужа два стаста пред ними во одежди беле, иже и рекоста..: сей Иисус вознесыйся от вас на небо, такожде приидет (Деян.1:9,11).
- Свт. Епифаний Кипрский. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
- Свт. Григорий Нисский. Слово на день Вознесения Господа нашего Иисуса Христа.
- Свт. Афанасий Великий. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
Развернуть
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Николай Лисовой.
Почему язычники просили молитв святителя Алексия Московского.
Православное богослужение.
Перевод на современный язык богослужения праздника Вознесения Господня.
Развернуть
Аудиокниги и фильмы
Основы православия
Тема 153. Духовная жизнь в Православии.
Истину требуется не только найти, к истине требуется приобщиться: теория без практики не спасительна. Вера без дел мертва (Иак.2:26).
Что есть духовная жизнь? Духовная жизнь – процесс двуединый. Это и жизнь человеческого духа, и действие Святого Духа (т.е. Бога) в человеке. Можно сказать, что это оживление и преображение человеческого духа Духом Святым. Один из образов духовной жизни – огонь любви к Богу в сердце, который требуется поддерживать и усиливать.
Начало духовной жизни полагается в Таинстве Крещения, духовном рождении, усыновлении (удочерении) Богу, вступлении в Церковь, стремлении быть верным Богу, исполнять Его Заповеди, освобождении духа человека от преобладающей власти дьявола.
Можно выделить 4 составляющие духовной жизни: молитву, церковные таинства, духовное чтение, милосердие.
Духовная жизнь осуществляется в форме взаимодействия Бога и человека (греч. синергия). Бог даёт всё необходимое для нашего спасения. Он призывает нас, приумножает духовные силы Своею благодатью.
Практический совет
Пригласить священника к лежачему больному домой или в лечебницу является обычной практикой. Она не связана исключительно с предсмертным состоянием болящего. Будут совершены Таинства Покаяния, Св. Причащения, при необходимости и Таинство Елеосвящения (Соборования).
Позвоните в ближайший храм и договоритесь о времени. Не стесняйтесь побеспокоить батюшку. Если Вы находитесь в крайней степени бедности и не можете дать священнику пожертвование, то не смущайтесь, он придёт и без него.
В больнице следует предварительно уточнить, нет ли уже там священника, духовно окормляющего лечащихся.
Если Вы вызываете священника к болящему, который не может прочесть Последование ко Святому Причащению, то прочтите ему сами. Если он в реанимации, то прочтите за него.
Это же относится и к Благодарственным молитвам по Св. Причащении.
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2022
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Так вознесся на небо Тот, Который вмещал небо в Себе. Тот, кто носил в себе ад, в ад и попадет, но тот, кто носил в душе своей небо, на небо вознесется. И действительно, никто не сможет вознестись на небеса, кроме тех, в ком есть небо; и никто не попадет в ад, кроме тех, в ком есть ад. Родственное тянется к родственному и соединяется с родственным; а не родственное отвергает.
Фото дня
Все жития
7:20Благоверного князя Довмо́нта, во Святом Крещении Тимофе́я, Псковского, обретение мощей свт. Алексия Московского
0:39
Вознесение Господне
Этот день в истории
325 год. Открытие I Вселенского Собора.
2011 год. Закончено строительство первого русского храма на Аравийском полуострове.
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе
Престольный праздник